Ikea

Som utlandssvensk blir det en massa ikea var man än går. Iallafall om dem man pratar med inte blandar ihop Sverige med Schweiz. IKEA IKEA IKEA. Själv måste jag snarast åka till ikea och köpa lingonsylt.

Så jag brukar alltid hålla ögonen öppna för nyheter om ikea. Jag har läst om Sanningen om IKEA innan, men denna artikel har jag missat. Den är hur kul som helst. Särskilt om man läser det som om Johan Stenebo kanske är lite kokkobangbang i huvudet (det behöver han ju inte vara alls, men lite paranoia gör artiklen till en humoristisk sådan.)

"Jag är en vanlig singelpappa med räntor och amorteringar. Mot mig har jag ett av världens starkaste företag."

"När Ingvar faller ifrån får du in tre personer som saknar förmåga att utöva denna makt på ett klokt sätt."

Och Fotnot: Ikea säger till E24 att man inte har någon anledning att kommentera "någons personliga uppfattning om företaget".

Jag tror personligen att Stenebo eller E24 överdriver en hel del här. "Fruktar familjen Kamprads hämnd"...

Och att prata om IKEA påminner mig om att jag häromnatten drömde att jag hittade lingonsylt i min grönsaksaffär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0