klippa naglarna ett helvete

Häromdagen, i lördags närmare bestämt, klippte jag mina fingernaglar. Det kändes mycket konstigt. Som det alltid gör. Jag gillar mina naglar långa, men ibland så funkar det helt enkelt inte längre. Oftast så klipper jag dem efter att någon av dem har gått sönder. Det var det som hände i lördags. Ibland får jag problem med att ta ut och sätta in mina linser. Också ett tecken på att det är dags att klippa naglar.

Och det är väl itne så farligt kan man tycka. Men det ställer till med en hel del problem. Plötsligt kan man inte öppna burkar längre, för naglarna når inte. Du kan inte skrapa bort smuts under naglarna. Och en massa andra saker som jag använder mina naglar till.

Dessutom ser man så manlig ut. Mina fingrar är rätt korta och naglarna gör dels att de ser lite längre ut, dels att det är lite mer feminint med långa naglar. Så nu får jag sprina runt i flera dagar och känna mig som man.

Eller som personer som biter på sina naglar. Det är nog ännu värre.

Jag hade förstås kunnat klippa dem bara lite, men denna gången så bröts hela vänstra tumnageln av och jag klippte resten till att matcha den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0