Jag behöver hjälp!

Jag håller på att bestämma om jag kommer hem i sommar eller ej. Jag har några alternativ.

Alternativ 1 - Åka hem i sommar
Jag åker hem i juni och går på Marias student. Stannar i 3-4 veckor ungefär och försöker förmodligen ta mig till Stockholm och eller Irland/England/Paris

Fördelar:
  • Sommar
  • Marias student
  • Missar större delen av vintern i Australien.
  • Midsommar

Nackdelar:
  • Kommer inte ha några pengar.
  • Måste ta ledigt från jobbet igen (kan ju räknas som fördel förstås)
  • Folk jobbar och är inte tillgängliga för häng
  • Dyrt med flygbiljetter

Alternativ 2 - Åka hem över jul och nyår
Jag åker hem strax innan jul och stannar till åtminstonde den 7 Januari. Firar jul och nyår i Sverige (första gången på fyra år) och går på farmor och farfars 50års fest.

Fördelar:
  • Jul med familjen
  • Pengar inget större problem (eftersom tänker jobba heltid fram till jag åker)
  • Farmor och Farfars fest
  • Folk är lediga över jul och sånt
  • Man får fysiska julklappar

Nackdelar:
  • Svensk vinter
  • Missar bästa delen av den australiska sommaren
  • Extremt dyra flygbiljetter
  • Nämnde jag svensk vinter?
  • Dyrt att köpa julklappar till alla

Alternativ 3 - Åka hem sommaren 2010
Väntar med att åka hem till sommaren 2010.

Fördelar:
  • Sparar CSN skuld
  • Hinner spara ihop pengar och kan stanna längre
  • Sista chansen att låna pengar från CSN till flygresan

Nackdelar:
  • Hinner nog bygga upp en rejäl hemlängtan om jag inte åker hem på två år
  • Sara kanske ska komma då


Vad tycker ni där hemma?

Kommentarer
Postat av: Malena

Nu till sommaren vore fint... är bara min helt egoistiska personliga åsikt! Oppmanna är ju ljuvligt i juni! Dina kompisar kanske har tidig semester i år?

Kraaam!

2009-03-20 @ 23:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0