29 grader varmt

Nu ska ni inte tro att det jag ska berätta för er är något jag skriver för att göra er avundsjuka. Det är inte behagligt att sitta i sängen och svettas som en gris klockan tio på natten. Det är för att det är så det är.

Det är 29 grader i Sydney nu.

Och som jag nyss sade till mamma, det är ju lika jobbigt som att ha minusgrader, när hon sade att jag inte skulle klaga. Nej då ska ni inte heller klaga på att det är kallt. Ni kan ju alltid vara varma inomhus, med kläder och täcken. Det enda man kan göra här är att duscha, och det räcker inte långt när man väl är klar. Det är lika varmt ute som inne. Det går inte att kyla ner sig genom att öppna fönstret. I mitt fall är det faktiskt dörren till balkongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0