Julafton imorgon...

Snart är det Jul, men det är det väl ingen som har missat. Jag hade nästan missat det fram till i helgen, men bara lite. Man får ju inte direkt någon julstämning här i värmen. Ingen som helst.

Idag har jag suttit och letat recept till julmat som jag planerar att laga i veckan. Har inte orkat åka till ikea så i år ska jag laga min egen rödkål. Det är gott. Och passar säkert bra till både skinkan och kalkonen som väntas på fredag.

Ska på en annan familjs julfirande och har fått höra att jag ska få mig en julklapp tillochmed. Ska bara hitta något att köpa till dem också.

Igår var det måndag, och rimligtvis borde det då vara tisdag idag. Och det är det ju. Men jag har av någon outgrundlig anledning trott att julafton är på onsdag, så idag gick jag till jobbet och tänkte att det var näst sista gången jag måste göra det på ett bra långt tag. Men sen, med jämna mellanrum, kommer jag ihåg att jag har ytterligare en och en halv dag kvar på jobbet tills jag kan gå hem och rulla köttbullar och värma på lite glögg.

Det har hänt säkert fem gånger idag att jag stannar till och kommer ihåg att det inte alls är imorgon det är julafton. Jag måste verkligen ha lite ledigt nu. Tur för mig att det bara är tre timmar kvar av den här dagen iallafall.

Delvis så är det här julaftonsväntandet pga att jag är superfattig igen och desperat behöver lite lön. Jag hoppas på den på torsdag.

Förövrigt så ljög jag nyss, ska inte alls värma på glöggen på torsdag. Det väntas bli 29 grader så jag tänker lägga den på kylning istället.

Kommentarer
Postat av: EMELIE

GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG!!!! PUSS FINA SYSTER

2010-01-13 @ 12:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0