Eufori i matform

Idag åt jag världens godaste lunch. Den var så god att jag under hela måltiden satt och planerade det här inlägget. Det gick från "Det här var det godaste jag ätit hela veckan" till "hela månaden" till "på väldigt länge" och till slut satt jag och funderade på om detta inte var det godaste jag någonsin ätit.

Nu kommer det här inte låta väldigt aptitretande, och kanske förvåna vissa (eftersom jag vanligvis säger att jag inte äter varken korv eller fläsk), men den här fantastiska måltiden var "Pork sausages & mash with roasted onion & red wine gravy". Det är fläskkorv med potatismos och lök- och rödvinssås. Inte bara vanliga bangers and mash inte.

Men kanske inte det absolut godaste jag ätit. Jag kan nu såhär komma på några saker som varit bättre:

  • Musslor på det italienska stället i Newtown
  • Ostron på Tasmanien
  • Vaktelägg på Gastro
  • Snigel på Gastro
  • Lammstek på det grekiska stället i Enmore
  • Första gången jag åt pappas koriander- och sweet chilisås
  • Rökta räkor alla gånger

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha! JAG kommer ihåg din pappas koriander - och sweet chilisås!

2009-04-29 @ 21:07:04
Postat av: Anna

Ja, den är minsann inte äcklig.

2009-04-30 @ 01:34:22
URL: http://option.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0