en dag i taget

Jag är lite busy i skolan, men fredag 1130 så börjar två veckors vårlov. Yes! Då ska jag jobba, plugga och slappa. Och fixa några sovmorgnar.

Sovmorgnar är något som jag bara har på söndagar. Då vaknar jag halv nio istället för halv sex på vardagar (fast jag går inte upp förrän efter sju). När jag vaknar närmare nio känner jag mig lat. Det är förstås det som är problemet med att plugga heltid och jobb halvtid. Det går rätt bra tycker jag. Inte så dumt alls. Jobbet blir ett slags fritid. Det är den enda tiden jag inte måste tänka på att plugga, skriva blogg och andra saker. Mina helger är oftast uppbokade med plugg men lite slappetid får jag nog allt.

Jag har det bra annars. Det har börjat bli vår. Häromdagen hade vi 27 grader. Det var varmt. Vanligtvis är det nästan 20. Det är fint. Jag ska snart hänga in jackan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0