En delivery guy kommer lastad med en kamera!

Jag beställde en kamera i helgen och sitter spänt och väntar på att den ska komma. Första tecknet är att de drar pengar från mitt kreditkort och jag har suttit på jobbet och kollat ungefär varje kvart. När jag lämnade jobbet hade det inte dragits något. Jag kollar igen nu.
...
Yes! Jag är 416 dollar fattigare!

Nu så här i efterhand när jag kollade hur mycket pengar jag egentligen hade på sparkontot visade det sig att det inte var så mycket stålar där som låg och skräpade och samlade ränta. Jag kanske borde ha väntat en månad till eller så, men så har jag ju velat köpa en en kamera sen jag åkte från Sverige i juli. När jag kom hem och skulle föra över mina sista bilder från Sverige var jag tvungen att använda min egna kamera, och den vägrade. Jag använde mammas kamera i sommras eftersom min var rätt dålig redan från början, men trodde att jag skulle kunna föra över bilder, men icke. 

Jag hade tänkt köpa en digital slr-kamera, men efter noga övervägande känns det lite överkurs just nu. Kanske om jag fortfarande är sugen inför nästa Sverigeresa. (För tillfället är den löst planerad till juni-juli nästa år)

Jag satsade istället på en Canon Powershot SX110 IS.

Kommentarer
Postat av: HDR-fotografen

Tja, om en snar framtid är den modellen precis som alla andra Canon Powershot hackad så att man kan fotografera i raw med den, precis som en systemkamera.

2008-10-13 @ 21:49:38
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0