Det smakar farmor

Jag sitter och läser blogg på jobbet. Det är mycket roligare än att jobba. Och så börjar jag få lite dåligt samvete för att jag inte jobbar, men sen kollar jag på klockan och ser att jag bara läst blogg i kanske 5 minuter. Då tänkte jag att jag skulle skriva i min egen blogg. Idag är vädret dåligt och det är ovanligt tyst på jobbet. På kontoret och utanför. Allt som hörs är tystnaden innan stormen. Det har börjat regna nu.

Jag dricker Earl Grey och tänker då som vanligt på farmor. Vi fick alltid earl grey när vi åt sen kvällsmat hos dem i Kropp. Och hembakade bullar med ost och gurka. Och de där ljusa knäckebrödet, vad heter det? Rån! (Var tvungen att gå till ett ställe där man kan köpa mat på nätet för att kolla.)

Och nu blev jag sugen på oboj. Typiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0