Helgen som varit

I helgen har Lucas mamma och mormor varit här. Det var mycket trevligt. De hade varit i Europa och rest och landade i Sydney på vägen hem. På lördagen åkte vi till Watsons Bay och åt lunch. Hade det inte varit megadyrt så hade vi kunnat gå till Doyles on the Beach och äta god mat. Men istället gick vi till deras betydligt billigare takeaway ställe lite längre bort. Det var ok. Och om ni går dit någon gång ska ni inte beställa deras kaffe. Äckligt!

Senare på kvällen åkte vi iväg igen och åt middag i Double Bay. Vi gick till ett ställe som heter Dish och det var supergott. Några av Lucas kusiner var där och en liten hundvalp som till och med jag tyckte var jättesöt. Det blev en tidig kväll och vi tog en taxi hem för vi var så mätta att vi höll på att dö. Och vi betsällde inte ens dessert! Vi var dock tvunga att hjälpa till med alla andras desserter för de var också mätta. Och tvugna är nog inte riktigt rätt ord.Jag satte lite Strawberry Marscarpone Tart i halsen och sen åt jag inte mer.

På söndagen åkte vi till Ramsgate och åt lunch med några släktingar. Det var supertråkigt. Och de var inte ens släkt på riktigt! Men, men det är alltid bra att träffa mamman och mormorn och en kusin som fick agera chafför, så helt fel var det inte. Jag var fortfarande mkt mätt från dagen innan och åt en grekisk sallad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0