Söndag i Bondi

Bondi Beach var grått och tråkigt igår. Jag var där med Lin och skulle köpa jeans. Det gick inte så bra. Provade typ fem par, men fick konstatera att jag för tillfället är för tjock. Annars regande det och var allmänt miserabelt. Jag tog ett kort på stranden som kontrast till alla andra turistbilder därifrån, men har förstås inte laddad upp dem på datorn.

Vi gick och fikade och jag drack en kopp kaffe och åt en pannkaka. Det var gott, men efter jag druckit upp hela kaffen blev jag lite fundersam och fick för mig att det var vanlig mjölk i kaffet. Men det gick bra ändå och jag fick istället konstatera att jag numera är så van vid sojamjölk i kaffet att jag inte längre märker det på smaken. Så det kan gå.

Efter fikan tog vi bussen till Bondi Junction där jag spenderade circa 134kr på te. Men det är sånt jag gör rätt ofta. Inte hade jag trott det för några år sen. Då drack jag inte så mycket löste alls. Nu har jag en privat teburk på jobbet som jag dricker istället för påsteet vi annars har.

Snart vankas resterna från gårdagens middag till lunch. Det blir köttbullar och potatismos dränkt i brunsås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0