UTS 20 years young

Det luktar rostade mackor. Sitter i skolan på min nyupptäckta favoritplats på en knepiglooking soffa i huvudbyggnaden. Det är rakt ovan för ett stort område i skolan som kallas the concourse. På ondagar är det gratis frukost. Jag ska mig gå ner och ta mig en macka senare.

I år fyller mitt universitet 20 och det ska firas på fredag med fest hela dagen. Jag ska nog inte gå för jag ska på något annat som jag inte kommer på det svenska namnet för. Horse racing.

20 år, det är gammalt det! Lite yngre än mitt förra universitet i Lund, enligt wikipedia grundades det 1666. 342 år gammalt.

Slogan för 20-årsjubileumet är UTS 20 years young!

Så det kan gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0