kebabvarning

Problemet med Australiensisk kebab är såsen och brödet. De använder inte mjukt och gott pitabröd som hemma, utan kör på lebanesiskt tunnbörd. Det är väl gott, men inte lika mjukt och saftigt. Och så har de inte den goda vitlöksåsen vi har. De kör på garlic yoghurt som inte smakar alls lika gott. Dessutom envisas dem med att grilla skiten i en sandwich press. Jag fick en som inte var det en gång och det var godare. Ska be om det i fortsättningen. Och så får man förstås ingen feferoni.

Men jag läste idag på allt om mat att en kebab tydligen ska innehålla ett helt vinglas med matolija. Tur att man inte äter kebab så ofta.

Tricket med feferoni är att man biter av en bit och sen häller vätskan inuti på sin kebab eller pizza.

Kommentarer
Postat av: nasrin

men jag alskar ju kebab...

2008-05-22 @ 01:39:46
Postat av: Anna

ja, kebab är gott! Jag har en kompis som åt kebab typ varje dag. Han har slutat med det nu. Tror att han är nere på en i veckan eller så...

2008-05-22 @ 06:00:12
URL: http://option.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0