böcker är tunga

Jag är smidig jag. Idag gick jag till biblioteket för att plugga lite. Väl där hittade jag några böcker att använda och lite sånt. kanske en fyra fem stycken som jag gick och lånade. Sen när det var dags att gå hem var väskan lite lagom tung. Min dator väger en del och sen fyra böcker på det. Tungt. Men det var ju inte bara dem böckerna som jag lånade på biblan idag, utan jag hade ju såklart släpat med mig fyra böcker dit också. Riktigt välplanerat att ta med böcker Till biblan. Och ännu dummare blir det hela för att jag hade ändå tänkt åka tillbaka till biblan imorgon klockan tidigt så jag tar bara med böckerna hem för att jag inte vill att någon ska sno dem medan jag inte är där. Och nu är mitt axelparti stelt som en bräda.

Jag funderade på att gömma böckerna i en annan hylla så att bara jag visste var de var, men det kändes för otrevligt. Dessutom är det ju inte så smidigt om man glömmer bort var man gömde dem, eller en bibliotekarie kommer och hittar boken och sen inte placerar den direkt i sin riktiga hylla. Då står man där utan bok.

Jag har typ 15 böcker hemma från biblan. Det låter ju mycket, men jag har ju tre uppsatser att skriva och fem böcker för varje är ju rätt lagom då. Men jag har en lärare som tycker att man ska använda Många referenser. Hon sade (om min förra uppsats) att det var en som fått distinction (näst högsta betyget, och i universitetssammanhang väldigt bra) med bara 6-7 referenser. Jaja, så betyder det att för en dubbelt så lång uppsats vill hon ha dubbelt så många eller? Så många har jag inte pallat leta upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0