tur att lucas kommer hem en vecka senare än mig, eller det kanske är oturligt...

Det är rätt kul att ta en titt på min lägenhet just nu. Spännande för lucas har varit borta i nästan två dygn och de ser redan ut som om jag bott ensam i typ en vecka - förutom att det bara ligger disk från en dag i köket... (alla som någonsin varit hemma hos mig i sverige har ju något att jämföra med, jag är ändå rätt så renlig av mig nuförtiden...]

image128

Nu ser det kanske inte så stökigt ut, men jag ska erbjuda full beskrivning av kaoset. längst ner till höger på bilden kan vi se en låda där lucas normalt sätt har sitt tagentbord. Det ligger i sofffan tillsammans med två av våra fyra fjärrkontroller. bredivd lådan står en halvfull flaska vatten. den har stått orörd sen söndag kväll. Jag dricker bara bubbelvatten. andra saker på bordet som inte borde vara där: Nässpray, smutsig servett, tom sodavattenenflaska, en hög rena kläder, en bok om australiens diverse krigsinsatser de senaste 100 åren, och under kläderna ligger ytterligare en bok.

under bordet ligger ett par skor, ett linne och som ni kanske ser en tom skokartong.

Vidare på soffan kan vi konstatera att det ligger tre böcker, ett pensionsbrev från sverige, ett skrivhäfte och ett kompendium, tillsammans med en tom chipspåse. och förresten fyra stycken smutsiga klädesplagg.

Skrivbordet behöver vi inte gå in på så mycket, förutom att det ligger två toppar, en tom take awaykaffekopp och en kopp som någongång tidigare i eftermiddags innehöll the.

I sängen ligger: en tom vattenflaska, två böcker jag köpt till L i födelsedagspresent, en New Internationalist, en bunt skolpapper, en penna, en tom papperskasse och min handväska. och en betald telefonräkning. Tre samtal till sverige kostade typ 50kr.

På nattduksbordet - två tomma kuvert, ett brev med försäkringskort, en gammal mobiltelefon, ett par solglasögon, ett mobilbatteri till ovan nämnda mobiltelefon och en skrivmejsel som lucas råkat ta med hem från jobbet. och förmodlien en massa andra saker som jag inte kan se härifrån. och antimyggspray

På golvet:två tomma plastpåsar, en tom tygkasse, en bok, tre utgånga bussbiljetter, ett fodral med cdskivor, ett linne, en biblioteksbok - som är lucas' och borde lämnas tillbaka imorgon och diverse pappersskräp

och bakom ryggen på mig låg min skolryggsäck, en ordbok, en gammal gratistidning och ett par rena trosor. Bingo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0