Min frisör är från Örebro.

Jag borde egentligen plugga. jag har två texter som jag måste läsa mycket noggrant efter som jag ska leda en hel diskussion om dem om en vecka. Anmälde mig själv som frivillig att göra det nästa vecka så det inte krockade med andra uppgifter. Smidigt pinkat kan man tycka. Dessutom visaade det sig att jag var den enda som förstått läsningarna som vi hade till idag. Så helt plötsligt blev jag den smarte.

En tjej i min grupp är också svensk. Det är väl rätt trevligt, särskilt eftersom hon också ska läsa en hel utbildning här. Fast inte så snällt för de andra om vi pratar svenska med varandra. Då fattar de ju ingenting.

Dessutom kom jag på att det var ju faktiskt väldigt smidigt att skaffa sig en svensk hårfrisör i Australien. Det är ju mycket lättare att prata om hår på ett språk man vet vad saker heter på. Jag menar vad heter uppklippt på engelska? Fast egentligen vet jag vad det heter, men har glömt det nu.

Kommentarer
Postat av: sveén

VAD HETER UPPKLIPpT PÅ ENGELSKA

2008-10-13 @ 00:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0