about anything really

På måndagar har jag min lektion i Writing: Style and Structure. Först har vi en föreläsning av någon, sen en lite mer intim lektion som kallas tutorial där vi diskuterar saker och övar oss på att skriva. Idag fick vi i uppdrag att skriva en dikt med ord klippta från en annan dikt. De flesta tog en hel evighet på sig att skriva klart sina. Tränad i kylskåpspoesi slängde jag lätt ihop den här:

Whatever you are

Sky soul

Moon or mind

Hope in heart

Bud of life

 

You are my secret

I fear no fate

I am never without root

darling in my heart

always



Sen när jag kom hem skrev jag om det så här och funderar på att ge den till Lucas systerson i doppresent. Fast det blir ju lite fjörigt faktiskt.

Whatever you are

Sun and soul

Moon and mind

Hope in heart

Bud of life

 

Whatever you are

You are my secret

fear no fate

You are never without roots

loved in my heart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0