Lördagmorgon och jag är inne på min andra kopp te.

Jag klockade faktiskt in perfekt närvara terminen som varit. En gång gick jag tidigt, etfer typ trekvart och jag glömde skriva på närvarolistan, så den är nog officiellt en missad lektion. Men det är den enda. Sen har jag varit på alla föreläsningar och alla tutorials. Så det kan gå. Plugghäst. Förra terminen på tafe kan jag säga att min närvaro blev allt annat än perfekt.

Annars så är klockan bara kvart över tio och jag är redan långt in i dagen. Jag har hunnit läsa klart Lucas filmmanuskript och det hade jag tänkt skulle ta lite längre tid än det gjorde. Det är hela planen för dagen. Förutom inflyttningsfest hos Lin och Brett ikväll.

Visserligen borde jag ta mig upp till vaxstället jag gick till igår. Hon missade hela mitt högra knä. Sunkigt. Men det var $20 dollar billigare än mitt vanliga ställe så det var nog värt det. Jag längtar efter nästa termin då jag minsann måste skaffa och behålla ett jobb hela terminen så jag slipper sitta och vara urfattig hela tiden. Då kan jag gå hela tiden till my waxing-lady som jag brukar kalla henne.

Killen från bokaffären ringde i torsdags och sade att jag skulle ringa när jag kom tillbaka från Sverige och se om mitt schema passade deras schema. Vi får se, men jag hoppas att det blir ett jobb av det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0