The Buffy Revival

Jag har de senaste dagarna återupptäckt Buffy - The Vampire Slayer. Hur fint som helst. Såg bland annat Storyteller idag. Det avsnittet är ett av mina absoluta favoriter. Det beror mest på att jag älskar Andrew, och det avsnittet handlar mest om honom. Andrew är jättenördig och pga det jätterolig. Han kör referenser till både det ena och det andra som harry potter och star wars bland annat. Jobbar på sjunde säsongen, men tar nog en sväng med den andra säsongen när jag är klar med denna. Det är nog den jag har sett minst. Gillar inte Angel som Angelus. Men jag gillar inte Angel särskilt mycket alls. Jag har alltid varit ett Spike-fan. Dessutom var serien Angel väldigt dålig för det mesta. Särskilt i slutet. Jag slutade titta ungefär när Angels son kom tillbaka "från en annan dimension" som 14-åring dagen efter han fötts (och blivit tagen till ovan nämnda dimension).


Nej, nu ska jag titta på ett avsnitt till innan jag tar tag i mig själv och skriver en dialog mellan tre karaktärer som jag smidigt nog kallat X, Y och jo ni gissade rätt; Z. X är mittenkaraktären. Han är den coola killen i skolan och spelar gitarr i ett band. Y är lite kär i honom men gillar honom för att han spelar bra och sånt. Y är smart men lite annorlunda. Z är den "blonda" tjejen som är mkt popular och gillar X för att han är populär och rätt snygg. Gissa vem som vinner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0