regnblöta plagg

När jag vaknade i morse var det strålande sol och blå himmel så lång mitt öga såg. Likaså när jag gick och handlade frukost och tvättmedel. För jag hade en plan med min dag, och den var att tvätta mina kläder. Så tvättmedel införskaffades och kläderna sattes i maskinen. So far so good, som man skulle kunna säga. Tyvärr, halvvägs in i tvättcykeln så började jag se några moln på himlen. Nej det var ju dumt tänkte jag, men hoppades ändå på regnfritt. När tvätten väl var upphängd tog det inte mer än en kvart innan de första dropparna kom. Jag tog in det jag hade på balkongen men lät det nere på gården hänga kvar. Sen slutade det regna och jag hängde ut mina plagg igen. Det började spricka upp och allt var fint. Sen gick jag iväg på en event som jag skulle gå på. Och när jag kom tillbaka regnade det förfullt och mina kläder är nu torkade, men regnblöta. Typsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0