min dag och hur dålig kanal 7 är

Ojojoj, Idag har jag varit väldigt effektiv. Vid ett hade jag sju saker att göra på min att göra lista. Så jag gjorde upp ett schema där varje sak fick en timme. Nu har jag bara två av dem kvar, och bara två timmar efter plan. Det var mest för att jag glömde planera in att jag var tvungen att gå till affären och att middagen (gulaschsoppa som vanligt) tar rätt lång tid att göra. (Och jag kryddade den inte alls som jag brukar och den smakade konstigt.) Efter middagen fastnade jag på kanalen som visat OS och såg det dåligast exemplet på TV Någonsin. Kanal 7 är så dålig att jag nästan börjar gråta varje gång jag ser det.

En dag när jag hade migrän och inte orkade byta kanal så tog jag mig igen ett helt program av TodayTonight. Det är det värsta tvprogrammet av alltimes. Det är ett lite lättsammare nyhetsprogram. Typ Landet Runt eller något sånt. Men det är på en kanal som är värre än TV3 på att bedömma vad som är nyhetsvärdigt. När jag kollade hade de ett inslag om det australiensiska simteamets föräldrar. Det var tydligen en av de tävlande som (snyft, snyft) hade växt upp med en ensamstående mamma som inte hade råd att åka till OS. Så Channel 7 (tror jag) betalade hennes resa så de kunde göra ett fruktansvärt sentimentalt och dåligt inslag om hur glad och lycklig hon var över att få komma till OS. Och sen visar de det på TV.

Om ni någongång åker till Australien så ska ni inte titta på Channel 7.

Kommentarer
Postat av: Malena

Lovar! :) Kram!

2008-08-26 @ 21:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0