skitkalla maj välkommen

Om en vecka är det maj. Hur gick det till egentligen? Var tog all tiden vägen? Mina två lovveckor har gått jättefort. Nu är det snart fredag och jag har bara tre dagar kvar. Jag är inte alls klar med mina två uppgifter som jag skulle göra under lovet, och den tredje som jag hade tänkt börja på. Nu ska jag nog ta en liten paus för jag är sömnigt trött. Jag ska vila framför tvn litegrann. Sen ska jag jobba jobba med essän. Den går rätt bra. Det är lättare att skriva analys om en dikt när man pluggat literaturvetenskap. Hoppas bara att jag kan ta fram alla de kunskaper som jag lärde mig då. Tyvärr är jag fortfarande lika kass att upptäcka mönster i rytmen. Jag får sitta och klappa mig igenom den senare och se om jag kommer någonstans.



April i Sydney är regnigt. Mycket regning. Läste på en blogg att det tydligen skulle vara den blötaste april på 77 år. Så det kan gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0