Det här är ännu en ursäkt

Jag skulle egentligen lämna in en saga idag. Jag ahr jobbat på den hela dagen men kommer inte förbi inledningen och början på konflikten. Jag har koll på saker men jag får inte till språket alls. Det är nog därför jag fastnar. Jag förklarar för mycket och så blir jag orolig att sagan är för krånglig osv. Det slutade med att jag inte pallade trycket och skickade in två utkast istället. Jag hoppas de ger mig nån kommentar som kan hjälpa. Jag ska nog skicka till syster sara också och se vad hon tycker. Sara brukar vara bra på sånt. Själv tror jag att de andra på kursen kommer att tycka att jag är värsta bitchen som klankar ner på deras sagor. Jag läste en skrivarkurs på gymnasiet och har redan haft träning i att ge respons och är inte rädd för att ge mer eller mindre ärlig respons. Tänk så tycker de att jag kommenterat för mycket.


Nu upptäckte jag att jag pratar om saker ni inte vet så mycket om. I  min svenska kurs så ska vi först, innan vi skickar in till läraren skicka våra berättelser till en mindre grupp som ska ge respons på våra saker.

Jag är väldigt duktig på att  komma på ursäkter till att inte göra mina skoluppgifter och spenderade idag typ en halvtimme på facebook med att leta upp en massa gymnasiekompisar jag inte tänkt på sen studenten.

Kommentarer
Postat av: Malena

Hej där borta! Nu har jag hittat o kopplat ihop min egen dator! Aaaah så skönt. Jo, jag tänkte med sagorna... tror du dina nästminsta kusiner skulle fatta? Eller du känner dem för dåligt? Eller de har kanske just fyllt sju, t o m... Emelie har kanske stor barnerfarenhet från alla barnpassningstimmar? Jag tyckte i alla fall Klick o Klack var kul! Den var lagom för 43-åringar! Idag har vi flyttat ut o kört (snälle Knut körde) det sista pianot till KÄvlinge, där vi hade lånat det, så nu är det jättetomt i Fleninge, o glänser o blänker överallt av Gull-Britts o min mammas skurningar. Så nu har vi gjort slut med Fleninge! Känns rätt skönt. Nu har vi bara Oppmanna att koncentera oss på att få ordning i. Minst 60 kartonger är tömda!
Å min hjärna med...! kram!

2007-09-24 @ 23:03:27
Postat av: Anna

Vilken bra idé. Jag kan testa mina sagor på mina kusiner!
Skönt att vara klar med Fleninge. Hoppas allt går bra med Oppmanna. Det hade varit kul att se lite bilder sen när ni kommt i ordning lite mer.
Denna vecka är jag lite sjuk och har tillochmed missat en lektion idag. Kände att jag behövde gå hem och sova några timmar istället. Nu håller jag på att samla motivation inför ett arbete jag måste lämna in på fredag. Det går sådär men det löser sig nog.
Vi ses

2007-09-26 @ 09:19:33
URL: http://option.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0