Den nya upptagna Anna

Jag har gått från att vara rätt en tråkig och och uttråkad person som mest sitter hemma och inte gör så mycket till att vara helt upptagen hela helgen. Jag skulle stanna hemma och göra skolarbete men har anmält mig som frivillig till NSW Writers Centre för att hjälpa till med deras History Writing festival som de har nu i helgen. Dessutom råkade jag anmäla mig till att sköta kameran varje tisdagkväll för det där tv-projektet jag berättade om för ett tag sedan.

Jag ska dessutom hinna med att göra två uppgifter till min svenska skrivarkurs och en till Advertising kursen.

Kamerajobbet ledde också till att min lärare bad mig ta reda på vad som är fel på hans kamera. Hur dåligt kommer det att gå på en skala. Jag har ju en lite mer erfaren kameraperson att fråga om det inte löser sig. Ikväll är det ledig kväll och jag ska dricka ett glas rött och jobba på min saga. Jag har kommit på att jag ska skriva om en fe som inte flyger lika bra som andra feer men som kan glida långa sträckor och därmed kan rädda hela fesamhället. Jag är rätt nöjd med storyn men den kanske blir för lång och jag vet inte om 3-6 åringar skulle fatta. Men jag har iallafall idén där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0