Brysselkål

Till kvällsmat igår lagade jag köttbullar och potatismos. Men det var inte vilken middag som helst. Till detta gjorde jag glaserade rödbetor efter Niklas Mat recept och mina brysselkål. Jag blev inspirerad av Emma och har gått och varit sugen på brysselkål sen hon skrev om det i sin blogg. Och det var inte vilka frusna brysselkål som helst. Vi åkte till Marrickville markets och köpte ekologiska färska brysselkål. Mums var det. Som tur är har jag en pojkvän som inte gillar brysselkål så jag fick nästan alla för mig själv. Jag hade planerat att ta en bild och visa hur goda de var men de försvann i magen innan jag hann stoppa mig själv.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, jag ska laga brysselkål imorgon-mums!

2007-09-10 @ 21:29:54
Postat av: Emma

Ååååh! Ja! Mina är slut, jag skall bestämt shoppa nya brysselkål i eftermiddag.

2007-09-13 @ 15:59:44
URL: http://www.taxen.blogg.se
Postat av: Anna

Härligt. Det borde jag också göra. Jag brukar ha den frusna sorten i frysen men vår frys här är pytteliten och innehåller redan gröna ärtor, bönor och broccoli så ingen plats för brysselkål.

2007-09-14 @ 00:50:22
URL: http://option.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0