Sodavatten och citron

Jag har jobbat de senaste dagarna med ett stort inlämningsarbete. Jag valde till och med i tisdgas att stanna hemma från skolan och för att jobba med det. Jag är klar nu. Jag firade med mumsig lax med ugnsrostade grönsaker, eller närmare bestämt potatis, sötpotatis och rödbetor. Jag älskar ugnsrostade rödbetor. Jag smaksatte grönsakerna med vitlök, färsk koriander och cayennepeppar, alltså mina tre favoritsmaker. Jag pressade lite citron över laxen så där var nummer fyra.

Just nu njuter jag av hemmagjort mineralvatten med citronsmak. De säljer inte smaksatt bubbelvatten här så jag pressar i egen citron i mitt sodavatten. Det är inte någonstans i närheten av Ramlösas Lingon och Lime, men det är inte dumt alls.

Ikväll ska jag göra mest ingenting alls. Imorgon ska jag nog inte heller göra något. Jag tror jag vill gå och kolla om jag kan hitta en klänning med långa ärmar. Fast jag vill också hitta en klänning med smala axelband. Det behövs när det är varmt ute.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag har varit jätteduktig här hemma i veckan. Jag har lagat currysoppa, paj, ungspotatis och lite annat gott. jag tänkte på dig när jag gjorde soppa, jag tror du hade gillat den:*

2007-10-29 @ 11:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0