Min dag idag.

Du jobbar hela dagen i ett luftkonditionerat kontor. Du fryser lite och värmer händerna i varmt vatten när du går på toa. Och när det är dags för lunch ser du fram emot att värma upp lite. Men du har hört att det ska bli upp till 35 grader och du vet att det kommer att vara för varmt. Redan halvägs genom svängdörren känner du hur värmen är som en tjock varm filt. Sen går du ut i värmen och en stark bris lurar dig att tro att det är rätt skönt ute men sen upptäcker man att det inte alls var så. Du är varm, men svettas bara när du går i solen. Sen hela eftermiddagen hör du på radion om hur vägar stängs pågrund av skogsbränderna och du blir lite orolig att även tågen ska vara försenade eller inställda. Sen kommer du hem och tar av dig nästan alla kläder och det hjälper inte alls. Du lagar mat i ugnen och kommer på hur dumt det var när du står och rör i såsen och är för varm. Du är varm även efter en kall dusch.

Kommentarer
Postat av: Sara

jobbar du?!

2007-10-03 @ 17:53:12
Postat av: Anna

Nwj, det gör jag inte. Men jag gör praktik på Reed Exhibitions där jag jobbade i februari och mars så det känns lite som att vara tillbaka på jobbet.

2007-10-03 @ 23:23:06
URL: http://option.blogg.se
Postat av: Pappa A

Logga in på MSN ibland ;) /puss

2007-10-05 @ 18:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0