Diverse saker

Denna veckan har jag gjort praktik på ett företag. Det är för att skolan vill att jag ska göra det. Jag var inte särskilt sugen och det var inte så givande som det kunde varit om jag varit på ett företag som hade mer med Advertising att göra. Men men, det var mitt eget fel.

Jag har också fått SimCity 4 och har varit upptagen med det hela helgen. Igår glömde jag till och med att titta på Jamie Olivers matprogram. Det är veckans Tv-höjdpunkt om man bortser från Niklas Mat och Californication som jag ser på internet respektive laddar ner.

Jag har det bra och trivs jättebra i Sydney. Häromdagen satt jag på tåget över The Harbour Bridge och solen lyste och himlen var blå och jag tänkte att jag var tvungen att berätta för er hur fint det är här. Sydney är en otroligt vacker stad. Iallafall vissa delar, det finns ju fula ställen också. Parramatta road är lätt något av det fulaste jag sett i stadsväg.

Idag var vi och tittade på en lägenhet. Den var inte så fin och nu har jag en känsla av att vi bara kommer att försätta byta ner oss varje gång vi flyttar. Kanske bäst att stanna här. Dessutom kom jag på att vår nya max gräns $250 i veckan är ungefär 6000kr i månaden och det skulle jag knappt betala hälften av i Sverige. Men så går det när man vill bo i Newtown.

image31

Så här såg jag ut för några veckor sen. Jag har inte förändrats mycket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0