Australien är fint del II

Jag gillar att när man går ut för att dricka alkohol på tex en bar eller krog eller var man nu går, så kan man välja på mer än en sorts vin. Som i Sverige så kan man oftast välja på rött eller vitt, men här burkar man kunna välja runt fem olika sorters rödvin och fem sorters vitvin. Och vill man köpa en hel flaska får man ännu fler att välja på. De brukar också smidigt nog skriva vilka druvor vinet är gjort på så jag som helst dricker cabernet merlots väljer alltid det. Eller ibland en shiraz eller merlot. Fast om jag ska vara ärlig burkar jag oftare satsa på bubbel! Gärna rosa bubbel om de har.

image44












Mitt favoritvin, fast detta har de inte så ofta när man går ut.

2 för $25 på Liquor Land.

Kommentarer
Postat av: Sara

man kan nog få se vinlistor på ganska många ställen i sverige också, det är väl mest det att det oftare är mycket dyrare än husets vin, så därför kollar man inte..

jag känner lite igen historian om kokosfettet nu men jag frågade både mamma och emelie, de hade ingen aning. du får kanske fråga farfar helt enkelt.

hoppas allt är bra, puss!!

2007-10-30 @ 10:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0