John Howard och valet i Australien

Idag är det val här i Australien. Det är rätt spännande för det verkar som om det kommer att bli regeringsskifte detta året. Det hela är lite osäkert för opinionsmätningarna brukar visa att Labor ska vinna, men så vinner John Howard i allafall. Jag tror personligen att det blir lite bättre här om Labor vinner. De har sagt att de ska skriva under Kyotoavtalet och aktivt försöka bekämpa den globala uppvärmningen. Och en massa andra saker som inte påverkar mig så mycket.

John Howard har varit lite seg på det där och jag tror nog att de är en av sakerna som gör att många kanske väljer att rösta på Kevin Rudd istället. Dessutom har John Howard kommit på en massa annat strunt som gör jobbsäkerhet och annat relaterat mycket svagare. Han har introducerat de så kallade Work Choices som har gjort lönerna lägre och tagit bort betald övertid och en massa andra saker.

Jag håller er kanske uppdaterade under kvällen om jag får för mig att följa valräkningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0