Om att förstå vad folk säger

Ibland undrar man hur man plötsligt sitter där och förstår en massa danska. Fast det är ju sådant som kommer efterhand så där. Men döm om min förvåning när jag idag på lunchen förstod en hel konversation om legoland. Då slog det mig att jag har blivit rätt ok på danska. Fast det händer ju fortfarande rätt ofta att jag mest bara nickar och låtsas som jag fattade precis vad personen sade.

Förövrigt är det en väldigt bra arbetsplats. Har nog aldrig blivit behandlad mer som en som faktiskt jobbar här permanent. Jag fick en liten namnskylt vid "inkorgarna" så folk kunde veta var de skulle lägga brev till mig och på fredag har de bjudit in till "Afskedsreception for Anna". Inte ens på jobbet där jag var i sex månader fick jag en afskedsreception. Dessutom får vi lunch på kontoret. Hur bra är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0