middag på Café le fil du Rasoir imorgon

Nu har jag fatt jättetråkigt nästan hela dagen. Och de är ju inte heller det att jag letar efter saker att göra. Det är ju trots allt sista veckan. Man kan få slappa lite. men det är inte så kul när man har kollat alla de sidor man brukar kolla. Då är det trist. Strax ska jag hitta mamma och säga till henne att det är läge att gå hem. Hon glömmer bort det annars. håll tummarna för att vi hinner med halvbåten. Då hinner vi med hel bussen!

Innan bokade jag bord till imorgon kväll. Sen blev jag lite orolig för att jag hade råkat säga 17:30 istället för 19:30. Men är rätt säker på att jag koncentrerade mig riktigt noga att säga 19:30. Kan ju ringa imorgon och dubbelkolla. Ibland säger jag saker fast jag tror att jag säger något annat. Särskilt när det gäller klockan och 17 och 19. sjutton kopplar man ju direkt till att klockan är sju. Jag brukar kalla detta för taldyslexi, men det är ju inte så snällt för alla som faktiskt har dyslexi. Det är som att kalla folk CP fast de inte alls har cerebral pares.

Jag kommer ihåg att min pappa brukade skälla på oss när vi systrar kallade varandra och andra cp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0