16:41, nu stänger jag av kaffekokaren

Jag är fortfarande på jobbet men har lagt ner lite. Jag fick skrämselhicka innan när J kom och sade att hon inte hittade PowerPoint presentationen jag hade spenderat en halv dag på att fixa för några veckor sedan. Sen när jag väl hade börjat om igen hittade hon den. Skönt.

På måndag får jag pengar från CSN. Det tycker jag är skönt. CSN var väldigt snabba med att besluta att jag skulle få pengar. Men de tar fyra dagar på sig att skicka brev. Förra fredagen fick dem min ansökan (jag kollade detta på deras hemsida). Idag kom ett brev där det stog: "Nu har vi fått din ansökan". Jag blev upprörd. De använder sig av B-Post de fjörarna. Inte ens A-Post kan de unna mig. Tacka vet jag Australien där de emailar allting. Jag ska förövrigt dit om ca tre veckor. Det ska bli skönt, men ser inte fram emot att det är vinter där. Jag gillar den svenska sommaren. Häromdagen hade det varit "as low as 8°C". Men det hade snöat någonstans vid bergen.

Jag tänkte lägga ner det där med att skriva mass-emails om min tid i Australien och bara fixa med bloggen. Fast jag varnar för att svenskan kommer att bli sämre och sämre ju längre tid jag spenderar där. Om några år låter jag nog som Victoria Silverstedt. Om jag gör det slå mig.

Annars på jobbet brukar jag ägna mig åt att läsa andras bloggar och kolla flera gånger om dagen om de har uppdaterat www.mugglenet.com. Det är en Harry Potter news site. När jag faktiskt jobbar ägnar jag mig bl a åt att säga "ursäkta vad sade du?" till danskar i telefonen. Jag jobbar i Köpenhamn.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej syster! Vilken bra idé att du har en blogg! Dock svårt att slå dig när du låter som Victoria Silvstedt om du bor i Australien. PUSS

2007-06-21 @ 17:18:19
URL: http://vergeetmijniet.blogg.se
Postat av: Emma

Vad gött, välkommen som aktiv i bloggvärlden. Det grämer mig att jag inte kan komma till Fleninge på midsommar. Men i Stora Hult skall systerns skottska pojkvän introduceras för svenskt midsommarfirande inklusive dansande runt den gigantiska fallossymbol som majstången ju egentligen är. Det får man bara inte missa... Ha det gott!

2007-06-21 @ 17:19:13
URL: http://www.taxen.blogg.se
Postat av: Sara

Javisst. Adressen till din blogg har egentligen inte www i början, men man kommer rätt ändå.

2007-06-21 @ 17:25:36
URL: http://vergeetmijniet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0