11:55 nu fixar jag lunchen

Idag har jag betalt avgiften till kursen jag ska börja på den 16e. Det känns skönt.

Idag försökte jag kallprata lite med killen som kommer med lunchen. Han är rätt schysst och vi brukar utbyta några meningar och en massa Va? när vi åker i hissen med maten. Han har inte varit här sen i torsdags förra veckan så de har skickat en illaluktande dansk i femtiofemårsåldern. I allafall frågade jag: Hur mår du? som en vänlig sak att säga. Typ hur är läget. Han förstod inte vad jag sade. Efter många om om men bytade vi till engelska. Det visade sig att han hade varit sjuk och undrade vem som hade berättat. Jag kände mig som knepig förföljerska som tagit reda på att han var sjuk. Detta stämmer inte. Jag ville bara vara vänlig. Men han frågade faktiskt vad jag hette förra veckan och sade idag Hej Anna.

På tal om frukost är det dags nu att duka fram den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0