Tyrkisk peber, eller Salmiakpepparkarameller

Jag tycker det är synd att det inte finns någon svarsfunktion till kommentarerna. När ni kommenterar vill jag gärna svara på dem. Men jag har inte hittat någon sådan förutom att själv gå och skirva en kommentar i bloggen. Om någon annan klurat ut detta får ni gärna dela med er.

Förövrigt kan jag upplysa er om att jag öppnade Turkisk Pepparpaketet idag. Det berodde mer på att jag var sugen på godis än att jag har hemlängtan. Det har jag inte så mycket, men det betyder inte att jag inte hade velat vara i Helsingborg i helgen som varit. Helsingborgsfestivalen hade ju faktiskt bra artister i år.

Jag kan också upplysa er om att jag sitter och mumsar på bland annat ammoniumklorid (salmiak). Ska nog undvika att läsa ingredienserna i fortsättningen. Annars gav den oss det fantastiska namnet Salmiakpepparkarameller.

"MARIA!!, Du får tjugo spänn om du går och köper en påse Salmiakpepparkarameller till mig!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0