Min förmiddag

image1
Här var jag på bio idag! Och de har en orgel som de spelar på ibland.
Särskilt när de visar stumfilm på äkta filmnördsvis.


Idag såg jag den nya Harry Potter filmen. Den var inte helt lysande. Och Ginny är inte alls särskilt attraktiv. Kunde de inte hittat en snyggare flickvän till Harry? Lucas jobbar idag och eftersom hans bio tydligen är den bästa i stan brukar jag se på bio där, fast den ligger långt bort. Men idag fick jag bilskjuts! Filmen började dock inte förrän ca två timmar efter Lucas börjat. Så jag knallade runt i Mosman och Balmoral och gick faktiskt ända ner till vattnet och tog en titt. Sen var jag tvungen att gå upp för en massa trappor. Sen åt jag en andra frukost på ett kafe. Det var en fin förmiddag. Men jag känner att jag fortfarande är lite trött efter flygresan. Kan säga att jag var nästan nära att somna där i biostolen. Fast det säger väl mer om filmen än om mig. Den var väl inte helt kass. Vissa saker var ju rätt bra. Fast det ska jag ju inte skriva om här ifall någon läser som inte sett den än. Jag gillade att Bellatrix inte hade vita tänder.

Annars är det rätt kallt här. På morgonen iallafall. Fast igår kom jag på den brilljanta idén att värma handduken på elementet medan jag duschade.

Lucas har som vissa av er vet ett väldigt bra ljudsystem. Det är så bra att när jag lyssnade på Kents Livrädd med stil kunde jag höra inspelningsmissar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0