Efter Harry

Jag var klar 22:30. Den var fin boken. Fast jag råder alla som inte gillar töntiga slut att skippa epilogen.

Jag fick skjuts in till stan av Lucas som skulle till jobbet. Sen stod jag i kö i en timme ungefär. Hade varit smidigare att inte förboka den för då hade jag fått den snabbare. Men men. Sen höll de på med tågspåren så jag fick vänta ett tag på tåget. Men man kan ju läsa medan man väntar. Nu har Lucas börjat läsa så som en vecka eller två kan jag prata öppet om den. Fint.

Jag måste erkänna att jag fick tårar i ögonen vid ett flertal ställen. Om ett tag skriver jag mer utförligt vad jag tyckte, men vill inte förstöra för någon som inte läst klart än.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Anna! Jag hittade hit via Mias blogg, kul att du bloggar från Australien! Jag sitter själv och sträckläser Harry nu (eller inte just nu eftersom jag är på jobbet), har 200 sidor kvar som ska läsas ikväll, så jag är mycket tacksam över att du inte skrev några spoilers :-) Hoppas du har det bra, lycka till med skolstarten. Kram Anna

2007-07-24 @ 13:59:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: Pappa A

NU har jag också läst färdigt HP-boken.
Helt OK, tycker jag. Lite svårt med engelskan ibland kanske. Håller med dej, Anna, om att "epilogen" var rätt tramsig...
Avstår också från mer kommentarer om handlingen och slutet för att inte sabba för nån annan. Lite intressant med Snape's minne dock... hade inte riktigt tänkt att det var så det var... :)

2007-08-12 @ 21:07:05
Postat av: Anna

Hej Pappa, det med Snapes minne förvånade mig inte alls. Det bara bekräftade en teori som har legat ute här på internet rätt länge. Jag tyckte det var ett bra
sätt att visa hur Snape egentligen kände om allt.
Jag tror egentligen inte att någon annan som läser bloggen läser HP. Jag har försökt få Sara att läsa dem rätt länge men hon vill inte riktigt.

2007-08-13 @ 00:56:34
URL: http://option.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0