tillbaka i kackerlackornas huvudstad

Nu är jag hemma igen.


Det är skönt och jag ser särskilt fram emot att sova i min egen säng. Särskilt som klockan ringde redan 03:45 imorse. Nej, jag har inte blivit galen, inte mycket iallafall men flyget gick 06:00 och vi var på flygplatsen 05:00 ungefär.

Så ikväll planerar jag att somna i soffan ungefär klockan nio medan jag tittar på den australiensiska miniserien The Dismissal som handlar om när den ustraliensiska Perimärministern Gough Whitlam och hans regering blev sparkade av den engelska/australiensiska drottningens representant  the "Governor General" i november 1975. Jag har på senare tid blivit intresserad av politik och i synnerhet just den här händelsen. Hur skumt som helst. Mer om händelsen ovan kan man läsa här eller här.


Förövrigt så har inte en enda kackerlacka dött medan vi var i Brisbane. Något som förstås är både ytterst tragiskt och ytterst besvärande, eftersom vi har spenderat mestadelen av dagen med att döda alla vi sett. Eller Lucas har dödat de flesta medan jag har läst min nya Jamie Oliver kokbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0