Planeten

Jag gillar Svt. I våras hade jag lite hemlängtan och längtade tillochmed efter melodifestival. Snällt nog hade Svt lagt upp den på internetet. Hur schysst som helst. Och nu idag när jag var och kollade läget på deras hemsida hittade jag en dokumentärserie som heter Planeten. Den går på torsdagar klockan 22:00 och ni borde alla titta! Den ligger ju förstås också på internet om man inte vill titta just då eller om man vill gå och kolla nu idag. Klicka här

Den handlar om hur vi människor håller på att förstöra vår planet och hur vi måste förändra hela vår livsstil för att kunna stoppa det. Första delen var väldigt intressant och jag ska strax titta på andra delen. Sprid det vidare till alla ni känner att de borde kolla in detta.

Jag ska inte säga att jag är så duktig på att göra något detta problem, men vi använder en energileverantör som erbjuder 100% förnyelsebar energi. Och vi äter en massa ekologisk mat. I torsdags hämtade vi upp vår första box med ekologiska grönsaker och frukter från vår lokala ekologiska butik. Norah (butiksinnehavaren) åker runt på torsdag morgon och köper upp från grönsaksmarknaderna och sammanställer en box med diverse saker. Den kostade ca 150kr och täcker nästan helt vårt grönsaksbehov. Jag med min frukost som består av enbart frukt behöver fylla på lite. Ni borde kolla upp om det finns liknande saker i sverige.

Kommentarer
Postat av: Emma

Det finns, men det är svindyrt... Mestadels danska grönsaker, de är bättre på eko än vad vi är. Har köpt hem låda från Aarstiderne men blivit besviken varje gång. Tyvärr. Sverige suger vad gäller utbud på ekogrejer om man jämför.

2007-08-12 @ 10:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0