Huvudvärk

Idag har jag ont i huvudet och önskar att jag inte hade det. Det är rätt fint om jag inte rör på mig vilket jag tänkte ordna strax. Tänker lägga mig ner i soffan och "nappa."* Jag har upptäckt att min kompis i skolan inte är alls rolig att hänga med och att hon tynger på mitt sinne hela tiden. Jag försöker fundera ut ett bra sätt att låta vänskapen rinna ut i sanden, men har ännu inte kommit på ett sätt som är både effektivt och snällt. Problemet är att hon inte har något som helst intresse för kursen och ser till mig för att hjälpa henne förstå. Hon säger hela tiden att jag måste hjälpa henne med uppgifterna vi fått och det vill jag inte alls. Jag vill ju fokusera på mitt eget arbete.

Hon är dessutom rätt konstig. Idag frågade hon en i klassen om hon kunde låna hans kreditkort för att göra en internet betalning. Det gör man väl inte? Jag har egentligen lovat mig själv att inte prata illa om henne, men kan inte hjälpa mig själv.

Sedan måste jag fundera ut något att äta till kvällsmat. Vi har inga rester längre så måste fixa något. Tror nog att jag satsar på att äta ute. Lucas tipsade om Burger Fuel som jag kanske nämnt för några av er därhemma. Nu fick jag en bra idé, jag tar bussen dit och sen kan jag berätta för er hur gott det var. Vilken bra idé.



*Som i "take a nap" fast på svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0