En dålig dag idag

Idag var inte lika bra som gårdagens dag. Vi ar ju ute och åt middag med Liz och hennes bror Bill. Det var mycket trevligt. Vi gick först till Thai Pothong här i Newtown. Det var jättegott. Det är den bästa thairestaurangen i Sydney enligt skyltar på fönstret. Men det var verkligen en fullpoängare. Den är kanske lite stor men det är ju bra så man får plats även om man inte bokar bord flera dagar i förväg. Vi delade alla på maten och höjdpunkterna enligt mig var fantastiskt god Miang goong, en liten anordning med kokos och en massa andra gottiga saker, BBQ Lamb cultlets och pangang curry med anka (jag skrapade skålen). Sen var jag jättemätt och började bli lite full.

Efter det letade vi efter nåt ställe som hade karaoke men hittade inget. Så vi gick istället till Kuletos cocktail bar där vi drack varsin god drink. Jag beställde en Spring Martini och det var nog inte så smart för efter det blev jag jättefull. Efter det gick vi till en bar där bartendern inte var så glad över att vi beställde fyra vatten och inget annat.

Det visade sig bli en rätt tidig afton för när jag frågade lucas i morse om när vi kom hem blev svaret runt 10:30. Själv vaknade jag klockan fem med sprängande huvudvärk som berodde mest på martinin men lite för att jag har dragit på mig en förkylning. Jag satt och ojade mig på toaletten innan jag svalde stoltheten och tog en paracetamol. Så nu har jag varit snuvug hela dagen och längtar efter nässpray.



Jag hde egentligen tänkt klaga över hur dålig min dag varit men det är nog roligre att läsa om rolig utekväll. Jag skulle förstås tagit med mig karmeran men den glömde jag som vanligt. Dessutom hade den inte fått plats i min miniväska.

Nu ska jag få panik över att min dator redan är paj. Den laddar inte batteriet alls. Den har stått på 3% hela dagen fastän att jag haft sladden i hela tiden och inte ens använt den på flera timmar. Jag vet inte alls vad som är fel och jag ska låta den ladda över natten men vet inte vad jag gör om det inte funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0