Glebe is the shit

Idag har jag städat. Det blev fint. Jag körde även en omgång i badkaret, men det behöver nog några gånger till innan det är helt rent. Det var mycket skitigt. Jag hann också med en fika med Lin, vilket var schysst. Middag har jag också hunnit laga, fast den blev inte helt som jag tänkt det eftersom någon av mina flatmates hade tagit min lök. Det kan ju finnas en chans jag bara glömt bort att jag använt den, men den är liten.

Igår var det invigningskväll för Sydney Festival som kommer att pågå i Sydney i typ två veckor framöver. En massa spelningar, teater, film osv. Det mesta kostar stålar, men vissa saker är gratis. Det ska bli fint. För ett tag sen gjorde jag en lista på allt jag ville se, men den har jag tappat bort. Det kanske jag kan roa mig med ikväll.

Att bo i Glebe är skitfint. Det är rätt så mycket närmre stan och det är helt möjligt att gå hem om man vill. Kanske inte något man gör om man kan ta taxi (som blir jättebilligt) men eftersom inte en enda taxi körde förbi mig igår så gick jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0