Tandläkaren

I veckorna som varit har jag varit hos tandläkaren här nere. Det var ungefär som att gå till tandläkaren hemma, förutom att jag för första gången behövde betala för det hela. Jag slutade förstås gå till tandläkaren när jag fyllde för gammal och behövde börja betala. Nu har jag tagit ut en dyr försäkring som skulle ge mig gratis alternativt mycket billig tandvård och optikerbehov. Jag kan berätta att jag nästan redan har tjänat in alla pengar jag lade ut.

Mina två tandläkarbesök skulle kostat sammanlagt 400 dollar, istället kom jag undan med mindre än 100 dollar. Smidigt fixat säger anna.

Ni undrar kanske vad jag gjorde hos tandläkaren två gånger? Det var som så att jag behövde kolla upp om mina visdomständer är det som orsakar mig lite obehag ibland, och dessutom tyckte Dr Kiss som hon heter att vi skulle fixa en gammal lagning. För att undersöka om jag blivit lite visare på sistone fick jag gå in i ett pyttelitet vitt rum med en maskin som såg utomordentligt spacig ut. Jag var tvungen att stå mycket still, bitandes på en plastpinne, medan maskinen långsamt snurrade runt hela huvudet.

Förövrigt var den här tandläkaren lite hippare än jag var van vid. Istället för att sitta och vänta på röntgen bilderna i typ en kvart så poppade de upp på hennes dator skärm nästan direkt! Det borde ni fixa folktandvården!

För er som undrade hittade hon inget fel på mina tänder och undrade istället om jag hade bihåleproblem.

Kommentarer
Postat av: EMELIE

det har folktandvården nu också, sist jag var där var det uppdaterat till digitala bilder!!

2008-10-22 @ 22:29:01
Postat av: Anna

Vad bra!

2008-10-22 @ 22:55:53
URL: http://option.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0