Nervöst att börja skolan imorgon

Jag funderar på att ha på mig mina glasögon imorgon för att sätta rätt stämpel på mig redan första dagen, och så där locka till mig andra som också vill plugga på universitet och inte bara festa. Fast sen vill jag ju förstås inte hamna i någonslags grupp som bara pluggar och aldrig hänger utanför skolan. Inte egentligen så svårt dilemma eftersom om jag har på mig glasögon kommer att se ut som den nörd jag är. Måste försöka fixa lite coolare kompisar. Förövrigt kommer jag nog inte kunna sova alls ikväll.

Tycker alltid att det är nervöst att träffa nya klasskamrater, och kanske mer lärarna. Man måste tidigt göra ett rätt bra intryck för annars försvinner man in i mängden och läraren bryr sig inte alls om dig. En elev som har rykte om sig att vara riktigt bra läses också som bra när det kommer till betygsättning. Tråkigt men sant. Jag tar alla mina svenska uppgifter under tredje året på gymnasiet som exempel. Jag var bra på att smickra in mig hos lärarna på Tafe. Men vi får se hur det blir här. Har en känsla av att det kommer att vara way mer ansträngande på uni än på tafe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0