Harry Potter predictions

Jag kom ju på att jag har själv en massa teorier om vad som kommer att hända i bok sju, Harry Potter and the Deathly Hallows. Jag brukar alltid ha en massa teorier men har alltid fel. Ska vi se hur mycket detta stämmer överräns när boken väl kommer ut...

Folk som dör:

Molly Weasley
Detta är en ny teori för min del och hennes död motiveras med att hon är den som oroar sig för alla. Och det är hon som håller alla tillsammans i familjen och i the order. Hon är mamman. Hon kommer så klart att dö för att rädda något av sina barn - troligvis percy. Fast sannolikheten att Percy är med i kampen mot voldemort är liten. Mördad av bellatrix som verkligen är ett barns värsta dröm. Det har aldrig ens slagit mig att molly kan dö förräns det gjorde det förra veckan. Som en blixt från klar himmel slog det mig att det är ju det sorgligaste som kan hända.

Snape
Han dör också för att rädda någons liv - Harrys. I sista striden, eller strax innan, kommer Snape att tex kasta sig framför en spell som kommer mot harry bakifrån. Detta är för att han tillslut ska få dö som en på den goda sidan. Jag tror visserligen att han fram till nu inte varit på någon speciell sida. han har jobbat med både voldemort och dumbledore för att rädda sitt eget skin så mycket som möjligt. fast det är egentligen inte min teori utan Lucas som jag tror på.

Pettigrew - Neville dödar honom. eller kanske inte döda för det gör ju neville till en dålig kille, men kanske gör honom medvetslös och så.

Fast jag har länge trott att Pettigrew måste offra sig för Harry för att betala den där skulden han har för att H räddade Ps liv i tredje boken. men man kan ju inte ha två sådana. och jag tror att hur mycket snape än gör så kommer harry aldrig att förlåta honom. Inte ens om han hoppar framför en avada kedavra. Snape är förlorad. Jk kan visa för oss läsare att han innerst inne var en ok kille genom att han hoppar framför. tycker jag.

förstås fler. kanske tonks, lupin, någon av patil systrarna, lucius så klart. Bellatrix dör också. och voldemort.

Annat:
Dubledore
Är stendöd, det finns ingen anledning till att han ska komma tillbaka, det är helt fel. Däremot tror jag att Harry på något sätt kommer att få mer information av honom. Förmodligen har Dumbledore sparat en massa av hans minnen i Pensiven till Harry. Vi måste ju få reda på varför Dumbledore litade på snape

Kreacher / the locket / horcruxes
Han hjälpte RAB att hämta locketen (horcruxen) i grottan. (den som harry och dumbledore fixade men visade sig vara falsk). Jag tror även att den fortfarande är en horcrux och att hermione förstör den. Det med kreacher är inte min teori heller. Och jag tror inte att Harry är en horcrux heller. Fast iden låter ändå rätt ok, men lite långsökt för mig. Hur ska han ta bort blixtärret om det är den som är en horcrux?

Hogwarts
Den öppnar som vanligt, men som krigscentral. Skolan fortsätter som vanligt men the order och alla de som vill kommer dit. allstå förmodligen de flesta elevers familjer. Harry kommer också dit lite då och då. Han måste ju researcha voldemort någonstans. Men det kan nog hända att voldemort kommer i mitten av boken eller så och kör ut dem. sista striden kan vara att harry och gänget tar tillbaka den. Fast jag tycker dte verkar lite tråkigt att de ska vara på hogwarts igen. Det är ju där de varit flest gånger. Sista striden är ju förstås den där runda gården som man ser i bakgrunden på det amerikanska omslaget. det kan ju vara courtyarden på hogwarts.

men men vi får se hur det blir. Det är ju bara 24 dagar kvar nu. Det betyder att på lördag är det tre veckor kvar!!! snacka om lycka!

Jag har ju glömt draco
Jag tror nog att tillsammans med narcissa kommer han till hogwarts och lyckas övertyga dem om att de är mycket rädda och har blivit nedtryckta av dumme lucius alla dessa år. Harry ogillar fortfarande draco men börjar lita på honom när han räddar neville från bellatrix med stor risk för sitt liv. (för neville är den sista som den gamla draco skulle rädda.) Eller kanske hermione. Någon oväntad iallafall. Draco visar sig vara mycket duktig på arithmancy men vet inte vad detta ska hjälpa någon. Han kanske hittar hogwarts kraftkälla.

Sen är det alla självklara grejer som att ron och hermione får ihop det. och ginny kommer tillbaka till harry.

Förövrigt tyckte jag att historien med Tonks och Lupin var jättefjörig. Så putt jag blev när tonks konstiga beteende förklarades genom att hon varit kär i lupin. Fy vilken fjörig subplot. nej de kan få göra slut. eller helt enkelt inte bli tillsammans överhuvudtaget. Jag vet inte vad lupin ska med en sådan tönt till överhuvudtaget. Han är ju cool. Och smart.

Harry lyckas samla alla motståndare till Voldemort under hogwarts flagga. Även de utländska som madame maxine och krum kommer dit.

Jag återkommer om jag kommer på mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0