Pengar, skola och brandalarm

Idag fick jag tillbaka en massa pengar från ato (Australian Taxation Office). Och nu menar jag en massa pengar. Jag fick $4400. Enligt www.xe.com är det 26 000kr. Inte illa pinkat det. Det är fint när folk drar för mycket skatt. För dessa pengar ska jag köpa mig en dator. Jag funderar på en fin Delldator. Men kankse något annat om jag hittar. Problemet är ju att vad jag än köper så är det omodernt imorgon.

Jag tror att onsdagar kommer att bli min favoritdag i skolan. På morgonen har vi Minas som redan har hunnit bli min favoritlärare och på eftermiddagen Leonor som också var väldigt vettig. Hon lär ut Schedule Advertisment och det handlar om att planera vad slags advertisment man ska använda när osv. Låter hur kul som helst.

Nu gick brandalarmet igång igen så ska bara kolla så det inte brinner. Det gick igång i förrgår natt också. Men nu är det någon som har lärt sig hur man stänger av det, så brandkåren behöver inte komma längre. Vi har en högtalare (Första förslaget: ljudmaskin (eller vad man nu vill kalla det) ) precis utanför vårt fönster så när man ligger där och sover är det ljudet det sista man vill höra. Det brann inte.

Nu lät det där jag sade om Schedule Advertisment lite flummigt. Jag kan ju förklara närmre när jag har bättre koll. Idag har jag förövrigt varit väldigt organiserad och köpt pärmar som jag också delat upp per ämne. Sen river jag ut bladen från mitt skrivblock och sorterar in. Smidigt va? Så håller man isär alla ämnen men behöver bara ett block. Och så kan man lägga in alla papper man får från läraren och allt. Och jag också köpt kurslitteratiur för mycket pengar. Dessutom måste jag köpa minst en till för lika mycket. Nu ska jag koka tevatten och dricka mintté.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0