Nick Cave på Enmore Theatre

Som vanligt tog jag inga bilder, men denna gången stod jag så långt ifrån scenen att de inte skulle varit särskilt bra ändå. Annars var Nick Cave hur bra som helst. De började med Grinderman, ett av hans project. De spelar lite hårdare musik och lite grövre texter. Det var coolt. Sen gick de av scenen och en halvtimme senare knallar samma fyra personer ut igen. Tydligen så är Nick Cave solo samma band som Grinderman.

Sedan spelade de i över en timme vilket jag inte störde mig på alls. (Annars brukar jag tröttna mot slutet på långa konserter). De spelade en massa låtar som jag kände igen men han lyckades missa både min och Lucas mest efterlängtade låt. Min var "There she goes my beautiful world" och Lucas ville höra "Do you love me." Men glädjande nog avslutade han med Grindermans "Go tell the women". Allt var fint.

Sen gick vi till Marlborough Hotel eller "the marly", här i Newtown. Där mötte vi upp Todd från min klass och hans kompisar som var där för att fira en födelsedag. På vägen hem köpte vi en kebab och stammande fick mannen i kassan fram att jag var mycket vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0