Infinite Jest

Jag läser en bok just nu som heter Infinite Jest. Den är skriven av David Foster Wallace och är lite av ett monster. Den är över tusen sidor lång, rätt invecklad och hoppar hit och dit. Fotnoterna har fotnoter. Den är fantastisk.

Nångång idag eller imorgon kommer jag att vara halvvägs.

Jag har lite delade känslor om att läsa boken. Jag började för en eller två månader sen och har väl läst iallafall lite varje vecka. De senaste dagarna är det allt jag läst. Vilket är det som gör att jag är lite delad. Jag vill egentligen bara läsa Infinite Jest, men eftersom det tar så lång tid (det tar mig längre tid att läsa tio sidor i IJ än vad det tar mig att läsa 30 i vanliga fall), så läser jag inget annat för tillfället. Och den senaste tiden har jag varit lite dum och köpt lite för många böcker, som jag också jättegärna vill läsa. Jag är girig, jag vill läsa allt.

Men just nu läser jag bara Infinite Jest.

Ett annat problem är att jag verkligen gillar den här boken. Den är rolig, välskriven, intelligent. Allt bra med den. Och jag vill gärna rekommendera den till andra. Men jag känner inte en enda person som jag tror skulle komma igenom den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0