Glasögon och tiggeri

Jag brukar ibland låna pengar av mina föräldrar. Inte så ofta, men ibland blir det lite tomt på bankkontot och då får man försöka fylla på så gott man kan till man vet att man får pengar igen. Har inte större problem med att låna lite då och då. Brukar vara bra på att betala tillbaka. Värst var det förra julen då jag var fattig som en kyrkråtta och till och med fick ringa ex-pojkvännen en dag då jag var tvungen att gå till doktorn rätt akut.

Just nu är det inte så farligt, eller det hade inte varit så farligt om jag inte hade haft sönder mina glasögon förra veckan. Har två månaders hyra kvar ungefär, och så får jag ju lite lön då och då. Men jag har inte alls råd att köpa nya glasögon. Så vet ni vad jag gjorde?

Jag bad om pengar. Inte bad om att låna pengar, jag tyckte tydligen att glasögon var så viktigt att jag frågade om jag kunde FÅ lite pengar. Nu när jag skickat iväg min förfrågan så vet jag inte om jag är så bekväm med det där. Har inte bett om pengar på väldigt länge.

Frågade också Emelie-Syster om hon skulle kunna tänka sig att betala tillbaka lite pengar som hon är skyldig mig från när hon var här och hälsade på.

Så förhoppningsvis så blir det både glasögon och mat i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0