min novell "summer of sin"

Igår skrev jag 2440 ord på min novell som ska vara halvklar på torsdag (så den kan workshoppas), och sen kom jag på att det inte var rätt story och måste nu skriva om den. Igen. Jag har börjat på den typ fem gånger. Blah.

Men den blir väl bättre för varje omskrivning kan man hoppas. Jag skriver väldigt (väldigt) löst om sommaren 1999. Jag har till exempel hittat på att jag var 14 år, vilket inte är sant. Och en massa annat strunt som man hittar på när man skriver. Typ att jag och Emma blev kompis med en tjej som hette Miriam och som knarkade vid poolen vid Drottninghög. Det är inte sant.

Jag vet inte hur bra det blir. Jag har lite problem att hitta rätt ton i det hela. Det löser sig nog när jag äntligen kan skriva om den och inte börja på nytt igen. Då kan jag fibbla med ord och meningar och sånt. När det inte är storyissues jag dealar med.

Men det blir nog att jag får skriva ut den för egna pengar, annars måste den emailas till läraren imorgon. Jovisst att det händer.

Jag har just nu skrivit om sommaren 1998 (summer of innocence) och 1999 (summer of sin). Roligt det där. Nästa gång ska jag bara skriva om 1999.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0